Perempuan...

orang kata lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik dan perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik. perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat. gitu ke?

saya perempuan yang baik! tapi  mungkin tidak sempurna. saya bukan jalang. saya tidak pernah berlagak seperti minah rempit apatah lagi membuat maksiat. teman lelaki juga tidak pernah wujud dalam hidup saya. tapi kenapa? seperti yang saya cakap tadi, saya budak baik.

tetapi bukan ini yang hendak dibahaskan. saya tak nak jadi seperti dia. dan tak akan jadi dan tak mungkin jadi seperti dirinya. saya tahu dia baik. tapi saya tidak akan setapak pun mengikut jejak langkahnya. hidupnya bergelumang dengan dosa dan maksiat. orang memandang dia tinggi. orang memandang saya beruntung. semua orang ingin jadi seperti dirinya.

kawan, dia hanyalah manusia biasa. jangan jadi seperti dia. dia juga bermula dari bawah. jangan jadikan dia idola sesungguhnya dia hanya layak dijadikan pedoman.

walauapapun, saya sangat sayangkan dia. tuhan, kau ampunilah dosa-dosanya dan bukalah pintu hatinya. kembalikanlah dia ke pangkal jalan. amin...

she's the best thing that happen to me <3