My Vintage Mom

its not too late to make an entry about mothers day right? kalau minggu depan barulah ketinggalan zaman kan? cakap pasal mother's day, nak jugaklah membebel pasal mak kita. hikhik!
this is my mom. i love her. of coz lah kan. sape yang tak sayang mak dia. mak saya sangat cantik. tengoklah anak dia kan...ceh..konon nak cakap dia cantik lah tu! tapi muka agak tidak jelas di situ. tapi dia memang ada style lah! sekarang pun, kalau nak beli baju mesti mintak pendapat mama dulu. sebab dia memang expert. tapi paling tak suka bila dia cakap gini: "eleh...mama dah puas la pakai tu semua dulu!" -__-



yang ni baru nampak sikit muka dia. tapi pon blur jugak. tak pe lah. buat-buat nampak jek lah. rambut dia. ini pon kira ok. masa ni zaman-zaman rambut kerinting tapi pendek. dapat bayangkan tak?? ala-ala alleycats la... tapi tu teruk sangat. dia rilek-rilek jek lah. ok. hentikan pasal rambut. masa ni tak silap mama cakap dia baru habis sekolah ke, tengah form 5 ke gitu lah. zaman muda-mudi... masa ni tengah hot ni. saham tengah naik gila.



paling suka gambar ni. ke-vintage-an terserlah! ceh...konon cantiklah tu posing gitu. masa ni pon tengah market jugak ni. datanglah pemuda-pemudi kampung dengan rombongnannya. malangnya, semuanya pulang membawa dulang yang dibawa dengan muka yang tengik. bapaku tetap dihati.

                             muka abah saya yang hensem tu tak
                                           nampak pula~

eh? nak jugak. rupanya dah ada yang tempah. dulu, mama kira macam awek paling hot la kat kampung. sebab minah bandar. mama tak duduk kat kampung dengan nenek. balik sekali-sekala jek. dia dulu duduk jb dengan bapak sedara dia. so, bila mama balik kampung jek, habislah semua minah-minah kampung yang jalan pakai kain batik ketat dengan payung dan berbakul hendak kepasar, jatuh saham diaorang. sebab mama pakai skirt dengan pums shoes.



tetapi, apakan daya...selepas tiga. yup! its me in the middle. yang bermata kecik tu lah. hehe~ nak jugak -__-


                              kemain meriah lagi placing baju!

selepas lima. banyak perubahan. kalau dulu nipis, sekarang dah tebal. kalau dulu sekeping, sekarang dah berkeping-keping. apa-apa pun, mama tetap yang terbaik! mama saya memang yang paling cool!terima kasih sebab jadi mama saya. mama sangat penyabar. paling tak suka bila mama marah sebab mama jarang marah. tapi selalu membebel. hikhik~ kari mama memang yang terbaik lah!

sempena mothers day ni, tak ada apa pun yang special yang kitaorang boleh kasi. tunggu next week lah. abang belikan kek k? ops! kantoi suda! semalam ingat nak buat surprise, nak masakkan untuk mama. sekali jek mama tak kerja pulak. rosak plan. plan B, mama yang masak. haha! pengat jagung tu memang sedap. walaupun hanya tolong gentelkan tepung jek, tapi tetap memberikan sumbangan kan? mama suruh buat bulat-bulat jek, tiba-tiba macam-macam bentuk pulak keluar. panjang, leper, petak, tiga segilah. haha!

lepastu, semalam hari mengemas sedunia. saya dah rearangekan furniture dalam bilik dan bilik saya dah cantik! tolong kemas bilik mama sekali ok. meringankan beban ibu di hari ibu. at last, donate sorang tiga ringgit lepastu tanya mama nak apa. mama nak cokelat. belikan lah cokelat untuk mama. tapi makan ramai-ramai. haha. itulah moment hari ibu saya. walaupun tak meriah atau grand dengan hadiah-hadiah seperti cincin berlian atau makan di hotel five star, tapi spend time together itu adalah lebih berharga dan lebih menyeronokkan! conclusionnya:

saya happy kerana:
1. mama saya cool
2. pengat jagung mama memang terbaik!
3. bilik saya dah cantik!
4. baju yang saya order dah sampai! tiba-tiba..